Het reglement en informatie

Reglement

  1. Voor deelname aan de competitie komen  in aanmerking nieuwe Brabantse Carnavalsliedjes, die zijn geschreven en gecomponeerd  in 2021, maar ook bestaande liedjes die in 2021 in een nieuw jasje zijn gestoken mogen hieraan deelnemen. Zij mogen alleen deelnemen om hun nummer te promoten maar doen niet mee voor het beste lied.
  2. De deelnemende(n) vereniging(en) moeten er wel zorg voor dragen dat er een muziekband meegestuurd wordt via MP 3 of USB, mits er livé wordt gespeeld.  Beide mogelijkheden moet duidelijk worden aangegeven op het
  3. De inzending dient compleet en uiterlijk 10 december 2021  binnen te zijn bij de organisatie via mail of per post. Mailadres jvwortel@home.nl, daar mag alles naar toe gestuurd worden.
  4. Deelnemer(s) dienen aanwijzingen van de organisatie, begeleiding en/of zaalcoördinatoren te volgen.
  5. De deelnemer(s) dienen, op 18 december 2021, een half uur voor aanvang bij ’T Tapperijke aanwezig te zijn. Sint Janstraat 15 Hoeven
  6. De jurering geschiedt op de navolgende onderdelen:
    • Presentatie en aanstekelijkheid
    • Originaliteit en uitvoering
    • tekst
    • muziek
  7. De uitslag van de jury is bindend
  8. In alle gevallen waar dit reglement niet in voorziet, beslist de organisatie.
  9. Correspondentie over en beroep tegen selectie, jurering en uitslagen is niet mogelijk.
  10. Door ondertekening van het inschrijfformulier is de inzender gehouden aan dit reglement.
  11. Teksten dienen op A4 en voorzien van naam van de deelnemende groep en plaatsnaam tegelijk met het inschrijfformulier en de tapeopname van het lied met of zonder tekst. Is uw inschrijving niet compleet dan wordt er van onze kant contact opgenomen om de ontbrekende stukken tot een geheel te maken. Deelnemer(s) die meedoen aan dit festival zijn verplicht een bedrag van 11 euro te betalen op bankrekeningnr: NL50RABO 01662.45.127 zij krijgen hiervoor een leuk aandenken van deze middag.
  12. Op de dag zelf worden er geen MP3 / USB of andere middelen van muziek door de organisatie ingenomen. De eerdere toegestuurde opname wordt op die middag gebruikt.
  13. De organisatie heeft ten aller tijden de bevoegdheid voor uitsluitsel te geven van deelname.
  14. Aantal toelatingen van deelnemers is max 33.

Succes namens de organisatie,

Informatie

  1. Alle deelnemers dienen een half uur voor aanvang binnen te zijn zodat we op tijd kunnen beginnen met het programma. We starten met de opening door de Prins van Hoeven. Daarna wordt de presentator en de jury voorgesteld. Daarna komen de beide winnaars op het podium om hun nummer van vorig jaar te laten horen. Aansluitend starten we met de optredens
  2. Alleen deelnemers komen langs de achterkant via de parkeerplaats door de nooduitgangen binnen, waar ze zich in de kleine zaal bij de Hostess dienen te melden. Komt u met de auto dan kunt u naast het café de inrit in  rijden naar de parkeerplaats achter. Er kunnen daar geen bussen parkeren.
  3. Alle deelnemers worden in de kleine zaal ontvangen door onze hostess. Zij tekenen de lijst af bij binnenkomst, zodat wij weten dat u aanwezig bent. U krijgt van hun ook het programmaboekje.
  4. Bij binnenkomst graag 1 aanspreekpunt doorgeven aan de hostess. Er wordt aan u een naam van de hostess doorgegeven waar u terecht kunt voor al u vragen of opmerkingen.
  5. De deelnemers worden begeleid van de kleine zaal naar de biljartzaal voor het achter laten van de instrumenten. In deze biljartzaal staan tafels opgesteld die voor de deelnemers gereserveerd zijn d.m.v. naamplaatje dorp. In deze zaal geen drank mee naar binnen nemen!!!!!!!! In deze zaal is altijd iemand aanwezig van de organisatie, ook voor al uw vragen.
  6. Deze zaal geldt alleen maar om de instrumenten of anders weg te leggen.
  7. m.v. het tijdschema van optreden dient u 5 minuten voor aanvang klaar te staan bij de aangewezen plaats door de hostess.
  8. Op aanwijzingen van de hostess zult u naar het podium begeleidt worden voor jullie optreden en na het optreden verlaat u de zaal langs de deur naast de bar. Ook daar wordt u naar toe begeleid door een hostess of iemand van de organisatie.
  9. Na het optreden kunt u de instrumenten weer achterlaten op de u aangewezen plaats.
  10. Bij de prijsuitreiking dient u allen aanwezig te zijn omdat van de winnaar verwacht wordt dat hij / zij nog een keer optreedt.
  11. Er is een wisselbeker beschikbaar voor de winnaar van “ Het Beste West Brabants Carnavalslied”, die als u hem 3 keer wint binnen 5 jaar mag houden. Deze wisselbeker blijft overigens wel in ons bezit maar u krijgt daar een alternatief voor. Het naamplaatje wordt door de organisatie geregeld..
    Er wordt ook een beker beschikbaar gesteld voor de publieksprijs. Dit is overigens GEEN wisselbeker
  12. Als u vroeg tijdig naar huis gaat dan meldt u zich af bij de hostes.
  13. De organisatie is niet verantwoordelijk voor diefstal of beschadigingen aan u instrumenten of andere materialen.

Tot slot hopen wij natuurlijk dat alles vlekkeloos zal verlopen en dat iedereen het naar zijn zin heeft en dat we aan het eind met zijn alle terug kunnen kijken op een geslaagde verkiezing en dit een terug kerend evenement zal worden voor de komende jaren als het aan ons ligt.

Wij willen langs deze weg dan ook iedereen bedanken.
Iedereen heel veel plezier en natuurlijk veel succes.

Namens de organisatie van “Het beste West Brabants Carnavalslied 2022 “.